Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van RHdownunder - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van RHdownunder - WaarBenJij.nu

Sydney

01 Januari 2014 | Australië, Sydney

Wat hadden we een mooi verhaal geschreven over onze eerste dagen! Maar goed, we zijn volhardend en doen wederom een poging. We proberen onze grappen van het eerste verhaal weer boven tafel te krijgen.
We proberen dit ook een beetje als ons dagboek te zien, dus lezen is op eigen risico

Onze vlucht naar Seoul had ruim anderhalf uur vertraging, vanwege een technische storing/check van het toestel. Met kerosinedampen in de cabine vertrekken we dan echt. Later zou blijken dat we deze dampen ook hebben tijdens de vlucht naar Sydney. Wij noemen het dan ook maar Koreaanse 'pufjes' mede mogelijk gemaakt door Korean Air.

Beide vluchten vallen ons alles mee. We hebben redelijk kunnen slapen, ondanks de beperkte beenruimte. Alhoewel die beenruimte voor Koreanen en Renske prima is.

Door het tijdsverschil komen we in Seoul aan tijdens borreltijd, maar we nemen toch braaf een flesje water. Die wijn doen we wel in het vliegtuig.

We komen om 7.00 uur aan in Sydney en we gaan direct naar ons onderkomen, Challis Lodge, in Potts Point. Reviews zeggen duidelijk niet alles. Wij zijn blij met de buurt en onze kamer. Alhoewel de huidige verbouwing geen overbodige luxe is.
Maar ons hoor je niet klagen. We hebben een eigen badkamer, die Renske overigens gebruikt als wasruimte omdat ze een stapel kleren is vergeten.
We gaan maar weer eens ontbijten (vorige ontbijt was zo'n 4 uur geleden) en een plan maken voor die dag. Nee, dat hadden we nog niet gedaan.
Er zijn 2 opties: of we gaan de stad in of we gaan een paar uurtjes relaxen. Het wordt het laatste, maar eerst boodschappen doen en OV kaart regelen.
De wijn is hier best betaalbaar, behalve Yellow Tail maar die kopen we sowieso niet.
Op naar Bondi Beach! Met de metro naar Bondi Junction en dan in de rij voor de bus. Het is 25 graden, onbewolkt, zaterdag en vakantie! Wat een drukte! Dus, we gaan lopen. Ja, echt we hebben gelopen naar Bondi Beach. Hinke heeft het een keer eerder gelopen, maar vergeet nu te melden hoe lang het lopen is.
Na een klein uurtje in de zon, houden we het voor gezien. Voet van Hinke is roze en lijkt 2e graads verbrand, de handen van Renske vertonen wat rare rode vlekken. Wat gaat het hard hier! We hebben echt gesmeerd. Zo'n ozonlaag ga je toch meer waarderen als er geen is.
We doen een drankje op het strand en zijn getuige van de zaterdagmiddagborrel op Bondi Beach. Na een aantal biertjes pakken we nu maar de bus naar Bondi Junction.
Genoeg gedaan vandaag, dus we eten maar in de buurt, bij Fratelli.
We drinken 'thuis' nog een wijntje en gaan slapen. We zijn trots dat we het tot 22.00 uur hebben volgehouden!
We zijn om 5.00 uur wakker, maar weten opstaan tot 7.00 uur te rekken. Hinke schrikt als het al 8.30 uur is! Blijkbaar heeft die op haar iPad gekeken en die geeft nog de tijd van Seoul aan (= tijdsverschil van 2 uur).
Opschieten dus en op naar de Harbour Bridge!
"He, er ligt een boot voor!"
Waar Renske het uitzicht op de Royal Caribean wel kon waarderen, is Hinke teleurgesteld. De tientallen foto's van 'die brug' bevestigen dit overigens niet.
De 'boot' gaat om 17.00 uur weg, gelukkig!
We lopen verder naar The Rocks en lopen langs een bekende kroeg voor Hinke, de Lord Nelson. Ze brouwen hier hun eigen bier en Renske is dan enigszins teleurgesteld dat ze nog niet open zijn.
We lopen terug richting Circular Quay (Hinke maakt nog maar eens wat foto's van haar bruggetje) en gaan lunchen bij Searock bar.
Hier krijgen we een flyer voor de 31e. Door alle indrukken vergeten we bijna dat we moeten gaan nadenken wat we gaan doen met oudejaarsavond (NYE), eigenlijk de reden waar deze hele reis om begonnen is.......!
Het idee van voetjes in het zand op 31 december verdwijnt toch iets naar de achtergrond en die brug (natuurlijk) wordt toch wat vaker op tafel gegooid. Dan zien we ook nog een flyer van een boot.....
We moeten nadenken en bovendien wil Renske visjes kijken. Dus gaan we met de ferry naar Darling Harbour, naar het Sea Aquarium.
Het is nog steeds vakantie, zondag, onbewolkt en warm. Meer mensen hebben bedacht om naar het Sea Aquarium te gaan. De rij is zo enorm, dat we maar wat gaan rondlopen.
'Beat the streets' trekt onze aandacht. 4 jongens die op straat breakdancen en grapjes maken en hiervan rond zouden moeten komen. We geven gul...
NYE in Darling Harbour vinden we geen optie, de boot valt ook af. Blijft over Searock bar bij het Opera House. Die doen we! Beter uitzicht dan op de brug kunnen we niet bedenken (Hinke al helemaal niet).
Blij met onze front row tickets voor NYE gaan we terug naar Potts Point, onze thuisbasis.
Vanavond gaan we maar eens eten in Surry Hills, vlakbij de oude buurt van Hinke.
Je zou zeggen dat ze de weg nog weet.....? We stappen uit bij station Redfern en Hinke komt compleet gedesoriënteerd de metro uit waardoor we enigszins verdwalen.
Puntje voor Renske, die heeft sneakers aan.
Puntje voor Hinke, ze heeft hakken aan en wekt medelijden bij een man die ons uiteindelijk naar Baptist St. brengt. We stoppen bij 141, het oude huisje van Hinke. Aanbellen doet ze toch niet, dus alleen foto's van de buitenkant. Een nieuw dak en een likje verf, een hele verbetering met ruim 14 jaar geleden!
We lopen Baptist St. uit en lopen verder naar Crown St. We kunnen niets leuks vinden om te eten. Zin in Chinees of Thais of Nepalees hebben we niet, dus een burgertje tussen de dronken locals.
We hebben zoveel gelopen vandaag, meer dan de bedoeling was, dus we mogen een taxi nemen naar huis.
We doen ons 'avondritueel' (wijntje en yahtzee) en gaan slapen.
Maandag 30 december staan we om 7.00 uur op. Het gaat echt goed met die jetlag!
Omdat Renske gisteren haar visjes niet heeft gezien, gaan we vandaag andere beestjes kijken. Met de ferry naar Taronga Zoo.
Er is veel verbouwd aan de dierentuin (zelfs een gondel naar boven), maar Renske is niet onder de indruk.
Met de ferry weer terug en Hinke maakt nog maar eens wat foto's, dit keer ook van het Opera House, haha.
Even een biertje bij Searock. We halen een broodje en gaan lunchen in de Royal Botanic Gardens. Het park is al op vele plekken afgezet voor de 31e (vele plekken in de stad trouwens, maar wij hebben pasjes om er in te komen!)
Prachtig park! Via Government House en Opera House lopen we naar Pitt St en vervolgens naar George St. Beetje winkels kijken in Queen Victoria Building, herinneringen ophalen.
We lopen naar metrostation Town Hall om weer naar huis te gaan. Oversteken is hier een belevenis! Niet alleen recht oversteken, maar ook diagonaal! Briljant.
We drinken wat in Kings Cross en gaan eten wijnbar Gazebo. De wijn is lekker, eten is lekker en wifi doet het zo goed dat we waarbenjij.nu wel weer aandurven.
Helaas, ons hele verhaal is gereduceerd naar 2 zinnen.
Nu doen we het anders.
Dinsdag 31 december worden we pas om 9.00 uur wakker! Zijn we dan nu echt over de jetlag heen of hadden we die 2e fles niet moeten bestellen gisteren?
We doen vandaag rustig aan en gaan naar Bondi Beach. Dit keer onder een parasol in de buurt van de lifeguard tower. Voor degenen die Bondi Rescue wel eens kijken, het is echt real life. Tenzij hier de acteurs over het strand rennen en levens redden, hihi.
Het zijn ware helden en ze moeten regelmatig met de badgasten op de foto.
Wij houden ons rustig en bereiden ons geestelijk voor op vanavond.

• 01 Januari 2014 - 11:53

Ton En Ine Scheepers:

hallo jullie reislustigen, wij willen jullie langs deze weg een heel gelukkig nieuwjaar wensen en nog heel veel vakantie plezier . Ton en Ine

• 01 Januari 2014 - 13:37

George:

Erg benieuwd naar het erste verhaal en natuurlijk ok naar het vervolg

• 01 Januari 2014 - 16:20

Melissa:

Hello,
    Nog een keer happy new year! Zeer benieuwd naar jullie reisverslagen en foto's!!!
    x

• 07 Januari 2014 - 20:08

Bernadette:

Wat een leuke aanpassing in dit verhaal... Maar Hink, 2e graads verbrande voetjes in hakjes?? Pff...stoere :-)