Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van RHdownunder - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van RHdownunder - WaarBenJij.nu

Hervey Bay

10 Januari 2014 | Australië, Hervey Bay

Vrijdag 10 januari
We zijn om 07.00 uur wakker en dan weer om 08.30 uur....
Zou het door de rum komen?
Om 9.15 hebben we al gedoucht, uitgecheckt, koffie gehaald en is de koers richting Hervey Bay ingezet.
27 graden, zwaar bewolkt en het waait nu ook behoorlijk.
Het is druk op de weg; er zijn natuurlijk meer mensen die hier met gierende banden vertrekken, haha!
Het zijn ook veel trucks. Deze hebben een behoorlijk formaat met enorme rekken aan de voorkant zodat ze het overstekend wild beter kunnen raken en er weinig last van hebben.
De beestjes zullen op slag dood zijn.
Het risico op bushfires staat inmiddels op 'very high', afgelopen dagen was dat nog 'extreme'.
Bushfires zijn ook hier al geweest en grote stukken bos zijn verwoest.
De drukte houdt aan, maar dit komt ook doordat ze met de weg bezig zijn. Even in een kleine file omdat er een man met een stopbord staat. (In NL doen we dat met stoplichten, maar hier is het nog handwerk).
Genieten van het uitzicht. Ze zijn weer eindeloos. Zo ontzettend mooi!
Geen roo of koala, maar Hinke raakt een papegaai die laag overvliegt terwijl wij Miriam Vale binnen rijden.
Zijn dodemansactie loopt goed af....Hij vliegt verder. Hopelijk komt hij er met een kleine hersenschudding van af, maar koppijn zal hij hebben (ondanks dat we niet hard reden).
We stoppen in Miriam Vale, een straat met een benzinestation, supermarktje, politieburo en ambulance service. Ze liggen naast of tegenover elkaar hoor. Dat is het dan ook.
Lunch uit de kofferbak, auto inspecteren op bloedsporen van onze waaghals, tanken en weer verder.
Hervey Bay zou 4 uur rijden moeten zijn, maar door al die wegwerkzaamheden denken we niet dat we dat gaan redden.
We krijgen weer een vraag! Het is dezelfde, maar het antwoord weten we nog.
Hoogste berg van Queensland is Bartle Frere.
Na Miriam Vale maken de eindeloze wat bruinrode vlaktes ruimte voor een groen berg-en heuvelachtig landschap. Vanaf de bergen kijken we naar rechts en zien wederom prachtige landschappen. Wat mooi!
Na Childers moeten we opletten, want hier moeten we ergens de 1 af.
Bij Howard gaan we de 12 op, de Tourist Drive drive naar o.a. Hervey (spreek uit als Harvey) Bay. Nog 73 km.
Ons hotel hadden we al geboekt (dank Marylin), dus we kunnen gericht zoeken.
De Beachside Motor Inn ligt aan de Esplanade, maar deze is lang..... We beginnen bij 550 en het hotel zit op 298. Nog even doorrijden dus.
Het dorpje ziet er gezellig uit. Veel winkeltjes en restaurantjes langs de Esplanade.
Gevonden en de kamer is prima. Koelkastje, aanrecht en een BBQ bij het zwembad (een echte BBQ dit keer).
Boodschappen doen! Nog geen BBQ vanavond, maar pastasalade met kip.
Na 400 km in ruim 6 uur, kunnen we nu dus weer even relaxen.
Fraser Island tour doen we morgen. Om 7.20 worden we opgehaald door Fraser explorer.
Zondag naar Brisbane. Hopelijk hebben ze al die dode vleermuizen dan al opgeruimd. Schijnt erg te ruiken.
Terwijl we een wijntje drinken op ons terrasje (wederom een stoepje, maar we horen geen langsrazende trucks, slechts vogels) vliegen hier ook de vliegende honden over. Ze leven hier dus nog. De temperatuur is hier zeker nog geen 40+ geweest?!
Het zonnetje begint te schijnen. We kunnen wel weer wat zon gebruiken na 2 dagen in de auto (met bewolking en regen weliswaar). Het is helaas van korte duur.
Het wordt wat bewolkt, zon gaat onder en Renske trekt haar joggingbroek aan (ook wel bekend als stinkbroek en dat is hij nu met recht.....ze durft 'm nog niet te wassen. Note to self: 2 stinkbroeken meenemen volgende keer). Hinke weigert lange broek aan te trekken. Zo koud is het niet (24 gr) en trekt haar nieuwe aussie broekje aan. Insmeren tegen de muggen is dan wel een must.
We hebben geen kom in de kamer voor de pastasalade. Ook missen we vorken en fatsoenlijke borden.
Ok, geeft niet. We maken salade in de groentela uit de koelkast en eten uit een kommetje met lepel en mes. Vies is het niet, maar aan de zure kant. Hmmmm, morgen maar pizza halen of onszelf trakteren op etentje buiten de deur....
We weten ook niet hoe laat we terug zijn morgen, maar de overgebleven pastasalade gaat de vuilnisbak in.
Doen we anders nooit hoor!!!
Wijntje nog maar en lekker slapen!
Op naar de dingo's op Fraser Island.
Zin in!
Liefs vanuit Hervey Bay en voor de werkenden goed weekend alvast!

• 10 Januari 2014 - 16:45

Bert En Henny:

Hallo meiden, wat een gezellige verslagen . Lezen ze met veel plezier. Geniet maar met volle teugen van jullie trip. Liefs

• 11 Januari 2014 - 08:56

Mamma:

Leuke foto van de pasta in de groentela< kan prima!
    Leuke dag gehad op Fraser island?
    Wanneer logeren in het cattle station?
    Liefs,
    mams